Cari Blog Ini

Khamis, 3 Mac 2011

Barang yang lepas...


25/02/2011 Jumaat malam kami bergerak balik ke Johor Bahru. Riang sungguh rasa dihati maklum la nak balik ke negeri kelahiran. Aku bangga menjadi anak jati Johor walaupun Johor telah hampir 4 tahun ku tinggalkan. Masih terasa kesegaran bangun pagi di Johor. Bau rumput ditepi rumah yang baru dipotong oleh pekerja asing dengan upah RM5. Murahkan..hehehe Pagi sabtu balik Rengit tempat kelahiran arwah mak. Melawat keluarga Mak Mah yang telah kehilangan. Bila aku sampai kat sana, ramai anak-anak dia. Jadi aku berjumpa dengan sepupu sepapat yang dah lama tak jumpa. Aku tengok Mak Mah kurus sangat dan kudrat pun dah berkurangan. Dalam diam diaorang rupa-rupanya memendam satu cerita lama yang tidak terungkai dan tidak dapat dipastikan apa usulnya. Benda dah lepas dah bertahun. Umur kita pun makin lama semakin meningkat bukan berkurang pun. Kalau betul perkara itu masih terbuku jumpa tuan empunya badan kita bincang depan janganlah buat andaian yang bukan-bukan. Kerana andaian itulah macam-macam yang timbul. Betul kata arwah Pakcik Ali memutuskan silatur rahim memang senang nak mewujudkannya amatlah payah. Aku dah perjelaskan semuanya terpulangla pada yang mendengar dan yang menerima. Harapan aku agar apa yang terbuku akan terluah apa yang tersimpul akan terungkai terutama sekali pada tuan punya badan. Moga silatur rahim ini akan berkelakalan hendaknya kelak walaupun aku telah tiada dimuka bumi ini..Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan