Cari Blog Ini

Jumaat, 4 Mac 2011

~Kerja Baru~


Tanggal 01/03/2011 aku menerima panggilan dari SYMPHONY HOUSE BERHAD. Alhamdulillah aku diterima bekerja. Tapi berat hati nak meninggalkan syarikat yang telah 7 tahun aku uruskan. Aku yang memulakan kenapa harus aku yang mengakhiri?? Sepanjang minggu hati aku resah dan gelisah bagaimana nak beritahu Bos. Aku tak mungkin akan melepaskan peluang ini walaupun aku belum tahu apakah keadaannya nanti. 03/03/2011 aku memberanikan diri untuk beritahu Bos tentang hal ini. Dia agak tergamam tapi dia cakap dia juga tidak ada hak untuk menahan aku untuk terus bekerja disini dengan bayaran yang tidak diketahui. Aku ada cakap kalau dia ada jaminan untuk aku stay at least 15 tahun akan datang, aku akan stay. Tapi dia pun tak boleh nak bagitau jawapan. Kejamkah aku?? Bila dah luahkan akhirnya kegelisahan aku berkurangan tapi tetap ada. Hemmm...Bukannya aku dan abang nak tinggalkan dia, tapi dia yang buka mulut dulu. Bila keputusan dan diperolehi aku dan abang rasanya tak boleh nak undur lagi. Abang pun dah masuk 5 hari bekerja di Mydin. Itu pun abang dah kena amik cuti sebab nak hantar aku pergi medical check-up hari sabtu 05/03/2011 ni. Kerja tak berat tapi perlukan driving skill yang tinggi. Kami selalu berdoa setiap pagi agar dimurahkan rezeki dan disucikan rezeki kami. Agaknya inilah yang Allah berikan. Moga keputusan ini akan memberikan rezeki kami berlipat ganda dan yang paling penting suci & halal. Amin.......... Apa yang bakal berlaku dalam urusan kerja kami pada masa hadapan hanya Allah yang tahu, kami memohon yang terbaik dari MU YA ALLAH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan